Dag 1:vr/za Heenreis en aankomst in Bangalore - Reisverslag uit Bangalore, India van Marnix2018 - WaarBenJij.nu Dag 1:vr/za Heenreis en aankomst in Bangalore - Reisverslag uit Bangalore, India van Marnix2018 - WaarBenJij.nu

Dag 1:vr/za Heenreis en aankomst in Bangalore

Door: Anna en Dunja

Blijf op de hoogte en volg Marnix2018

16 Februari 2018 | India, Bangalore

Triiiinnggg, om 5.30 gaat bij iedereen de wekker. Veel geslapen hebben we niet, en nadat we de laatste dingen in onze koffers hebben gepropt, rennen we vol energie naar beneden. Rond 7 uur stappen we in de auto of de trein en vertrekken we naar het vliegveld.
Iedereen is keurig op tijd, maar natuurlijk komt Anna weer te laat.
Nadat alle ouders duizenden foto’s hebben gemaakt en zij van ons afscheid hebben genomen, beginnen wij aan onze reis. Soepeltjes ingecheckt en langs de douane, hebben we nog ongeveer 2,5 uur voordat ons vliegtuig vertrekt. Samen drinken we nog een smoothie, ruiken nog wat parfummetjes en daarna lopen we met zijn allen naar de gate.
De vliegreis verloopt prima, maar af en toe horen we Logan hard door het vliegtuig gillen terwijl iedereen probeert te slapen.
Bij aankomst hebben we eindelijk weer wifi: “Ja, pap en mam, we zijn veilig aangekomen”. Dan stappen we voor het eerst in de felgele Yuvalok-schoolbus, wat een hele beleving is om 3 uur ’s nachts, omdat we bij elke hobbel 10 cm de lucht in vliegen.
Na wat gedoe om de kamerverdeling, hangen we onze klamboes op, pakken onze koffers uit en gaan op de keiharde bedden slapen.
De volgende dag gaat de wekker om 8.30 en hebben we dus 4 uur geslapen. Na een ontbijt van oude toasts krijgen we een uitleg van Shoba over India: ‘new experiences, challenges’, over haar school, de kinderen en onze planning (3 uur per dag lesgeven ipv de 5 uur waar we op hadden gerekend).
Daarna gaan we op bezoek bij de Yuvalok High school, waar we per groepje onze klas krijgen toegewezen. De ontmoeting met de klassen verloopt nog een beetje ongemakkelijk.
Terug in het huis staat Shoba klaar met onze eerste Indiase lunch, bestaande uit rijst, curry, papadums en chipati’s. Super lekker!!
Een beetje in de stress door het omgooien van het programma, verandert elk groepje de hele planning. Daarna gaan we, helemaal blij dat we weer in de Yuvalok bus mogen, naar een sariwinkel. Daar is iedereen is stress op zoek naar de mooiste sari. Uiteindelijk heeft iedereen een verschillende sari.
De jongens gaan in de tussentijd op zoek naar een maatpak voor Tim, maar dit lukt niet omdat er alleen streepjespakken zijn die meer bij meneer Straatmeijer zouden passen.
Aan het einde van de dag hebben we weer een overheerlijke Indiase maaltijd en chillen de rest van de dag op het DAK-TER-RAS.