dag 4: lesdag twee - Reisverslag uit Bangalore, India van Marnix2018 - WaarBenJij.nu dag 4: lesdag twee - Reisverslag uit Bangalore, India van Marnix2018 - WaarBenJij.nu

dag 4: lesdag twee

Door: Bart en Kris

Blijf op de hoogte en volg Marnix2018

20 Februari 2018 | India, Bangalore

De tweede lesdag moesten we ietwat eerder opstaan en dat was best wel te merken. We gingen namelijk kijken naar hoe de kinderen hun ontbijt kregen. De jongens waren echter niet aanwezig omdat zij in al hun verwarring niet wisten wat er moest gebeuren. Toen we begonnen met de lesjes zaten de klassen al op ons de wachten. Dit keer werden we heel vrolijk begroet met onze eigen namen. Het knutselen, de spelletjes en het sporten verliep uitstekend en de kindjes vonden het erg jammer dat we voor de lunch weg moesten. Elk groepje maakte ook progressie met de dans leren. Na de lesjes hadden heel even tijd om te rusten en daarna gingen we alweer de bus in om naar de citymarket te gaan. De hobbels waren nog even erg als bij de eerdere ritjes, maar we hadden de grootste lol. Na een tijdje gingen we tanken. Maar nadat de medewerkers van de pomp (met hun zessen) de brandstof erin hadden gegoten, wilde de bus niet meer opstarten. De zes medewerkers duwden ons toen de bus halverwege de straat op en besloten dat dat toen wel genoeg was. Nu stonden we dus dwars met de bus middenin het Bangalores verkeer… Er werd toen een andere schoolbus gebeld, waar we, na een halfuur zitten zweten in de kapotte bus, snel indoken. Na de trip kwamen we aan bij de stadsmarkt aan. De markt was vol volle geuren, verschillende kleuren en mooie bloemen. Op de terugweg naar het complex gingen ‘even’ langs een souvenirwinkel. Uiteindelijk duurde dit ‘bezoekje’ echter nog wel even een uurtje. Iedereen had wel mooie souvenirtjes gekocht. Na de lange rit terug, gingen we weer lekker avondeten. De curry, kip en rijst waren meer dan welkom en nadien was iedereen verzadigd. De groepjes kwamen daarna samen en bereidden zich voor op de volgende dag. Toen dit klaar was druppelde iedereen langzaam zijn of haar kamer binnen en gingen lekker slapen.

• 22 Februari 2018 - 21:13

Christien Kok:

Wat een goede site met al die mooie reisverslagen. Ik ga hem volgen. En wat een prachtig programma voor de kinderen! Het is heel begrijpelijk dat ze jullie niet graag weg zagen gaan voor de lunch. Erg spannend dat busverkeer in India. Nog heel veel succes en plezier.

• 22 Februari 2018 - 21:17

Wat een goede site met al die mooie verslagen. Ik ga hem volgen. En wat een prachtig programma voor de kinderen! Heel begrijpelijk dat ze jullie niet graag weg zagen gaan voor de lunch. Erg spannend dat busverkeer in India. Nog heel veel succes en plezier.