dag 5: derde lesdag - Reisverslag uit Bangalore, India van Marnix2018 - WaarBenJij.nu dag 5: derde lesdag - Reisverslag uit Bangalore, India van Marnix2018 - WaarBenJij.nu

dag 5: derde lesdag

Door: Alexandra en Tim

Blijf op de hoogte en volg Marnix2018

21 Februari 2018 | India, Bangalore

Vandaag moesten we een kwartier eerder opstaan omdat we vandaag de basisschool van Yuvalok die buiten Bangalore ligt gingen bezoeken, sommigen hadden daar meer last van dan anderen. Onderweg naar de basisschool hebben we een paar kinderen opgehaald. Ieder kindje stond netjes te wachten langs de kant van de weg en werd naar binnen geholpen door de juf die in de bus zat. In de bus stond ook een hele grote pan met pap voor de kleine kinderen van de school. Yuvalok bereidt iedere dag in ons kamphuis 700 maaltijden, zowel ontbijt als lunch.
Toen we aankwamen bij de basisschool zagen we apen en zagen we kinderen die netjes in een rij zaten wachtend op hun ontbijt. We kregen een kleine rondleiding door de school, toen Shobha ons plotseling vroeg om het welbekende dansje voor de kinderen op te voeren. We vonden het leuk om het dansje op te voeren.
Toen we vertrokken we weer met de bus naar ons huis waar we ons snel moesten haasten om weer les te geven op school. We merkten dat op deze derde lesdag dat de kinderen ons meer vertrouwden en meer zichzelf waren. Hierna werd de groep weer gesplitst, nu was het de beurt aan de tweede groep om de sloppenwijken te gaan bezoeken (Doenja, Bart, Laura, Phebe, Alexandra, Tim en mevrouw Van Elk). De anderen hadden een middagje vrij op het dakterras. Om drie uur gingen we naar de school waar we de voorbereidingen voor de eindceremonie hebben meegemaakt. Daarna zijn we met een paar kinderen in de gele bus gestapt, op weg naar de sloppenwijken. We stapten uit de bus en volgden een van de kinderen naar zijn huis. Onderweg zagen we veel zwerfhonden, kippen, geiten en losliggend puin. Toen kwamen we aan bij het eerste huis waar we twee naakte baby’s op een kleedje zagen liggen omgeven met een zwerm vliegen. We werden vriendelijk ontvangen en door een trotse vrouw rondgeleid. Wat ons meteen opviel waren de vrolijke kleuren van de kamer en dat de mensen goed gekleed waren. We kwamen binnen in een kamer van ongeveer vier bij vier meter, waar zij met zijn vijven in woonden. De kamer was voorzien van een tv maar er was ruimte te weinig voor een bed en watervoorzieningen. Ze waren zeer gastvrij en boden ons eten en drinken aan terwijl zij het zelf nauwelijks hebben. Aan het einde hebben we nog een groepsselfie gemaakt op verzoek van de vrouw. Daarna wandelden we verder de wijk in, op weg naar het volgende huis. Het tweede huis dat we bezochten was veel ruimer en bestond uit drie kleine kamertjes waar ze met zijn vijven in leven. Ook hier was waren de muren gekleurd met vrolijke kleuren en werden we vriendelijk ontvangen. Daarna zijn we naar de bushalte gelopen waren we een half uur op de bus moesten wachten. Aangekomen gingen we met zijn allen naar het dakterras en later gingen we lekker eten. Het eten bestond dit keer onder andere uit patat en ananas. Aan het eind van deze dag gingen we ons voor de laatste keer voorbereiden op de lessen en eindigden de dag met weerwolven waarna we lekker probeerden te slapen.

• 22 Februari 2018 - 22:54

Saskia Meyboom:

Mooi om jullie verslagen te lezen.
    Geniet nog van de komende dagen!!